Horeca

Zoals in iedere stad is er in Gouda van alles te beleven. Hier meer informatie.

Horeca

Nieuw berichtdoor Dave » do 04 maart 2010, 20:10

Stadscafé De Zalm in Gouda gaat verbouwen
Al bijna tien jaar is de exploitatie van Gouda's meest bekende horecazaak stadscafé De Zalm in handen van Mark Maree. Dan wordt het tijd voor verandering, aldus Maree, die afgelopen week zijn verbouwingsplannen naar de gemeente ter goedkeuring heeft gestuurd.
Onderdeel van de plannen is het smaller maken van de steunpilaren die de scheiding tussen de zaal en het bargedeelte vormen. Volgens Maree wordt daardoor het contact tussen beide gedeelten van de horecazaak sterk verbeterd.
Hij verwacht dat na goedkeuring van de plannen De Zalm "ergens in mei" maximaal twee weken de deuren zal moeten sluiten.

(bron: krant van gouda)
Dave
Ultra-forumer
Ultra-forumer

Horeca

Nieuw berichtdoor Dave » wo 10 maart 2010, 13:23

in AD vandaag een stukje over de ierse kroeg (ja, die is er echt in Gouda!!) die al een jaar leeg staat maar in principe zo open kan. de eigenaar is wel degelijk bezig met het vinden van een uitbater maar heeft de geschikte kandidaat nog niet gevonden. inmiddels is ook horecamakelaar Adhoc in de arm genomen. de eigenaar (Ted Berkman, bezit in Gouda meer horecapanden) wijt het feit dat de kroeg aan de Wijdstraat nog niet open is dus vooral aan zijn eigen voorzichtigheid.
Dave
Ultra-forumer
Ultra-forumer

Horeca

Nieuw berichtdoor Martijn74 » wo 10 maart 2010, 14:49

Vroeg me al af wat er aan de hand was met die ierse kroeg. Liep er toevallig vorig weekend nog langs in de hoop dat hij open was.
Hoop dat er snel een uitbater voor gevonden wordt. Liefst een die er voetbal en rugby op een paar schermen zal aanbieden.
Martijn74
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

Horeca

Nieuw berichtdoor Dave » vr 09 apr 2010, 09:35

restaurant Heinde & Ver is inmiddels open.
binnenkort maar eens eten daar: http://www.heinde-ver.nl/
Dave
Ultra-forumer
Ultra-forumer

Horeca

Nieuw berichtdoor Jeroen » vr 09 apr 2010, 09:39

Klinkt lekker!

Ik heb overigens via twitter begrepen dat er een non-profit website in oprichting is voor alle Goudse restaurants!
Jeroen
Beheerder

Horeca

Nieuw berichtdoor Ruud F. witte » vr 09 apr 2010, 10:58

Martijn74 schreef:Vroeg me al af wat er aan de hand was met die ierse kroeg. Liep er toevallig vorig weekend nog langs in de hoop dat hij open was.
Hoop dat er snel een uitbater voor gevonden wordt. Liefst een die er voetbal en rugby op een paar schermen zal aanbieden.

Maar voor Ietse pub is meer nodig dan Guinness en een tv met rugby: namelijk Ieren. Op de Markt heeft een paar jaar ook een kroeg gezeten die zich Ierse opub noemde. Niks Iers aan dat soort zaken. Gewoon een 'themacafé' dus. Voor een echte Ierse pub, moet je nog steeds in Den Haag zijn, bijvoorbeeld O'Caseys: http://www.ocaseys.nl/
Ruud F. witte
Forum Gouda-lid
Forum Gouda-lid

Horeca

Nieuw berichtdoor Dave » zo 18 jul 2010, 15:02

sinds enige tijd is het Schipperswachtlokaal open als Museumhaven Cafe, heerlijk zitten en bootjes de sluis in en uit zien varen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dave
Ultra-forumer
Ultra-forumer

Horeca

Nieuw berichtdoor Bjorn » di 20 jul 2010, 23:43

Ik dacht pas ook beweging te zien in het pand aan de Markt waar voorheen 't Pakhuis was gevestigd. Zou fijn zijn als daar weer een café of restaurant in komt. Het is nu zonde dat er op zo'n mooie plaats een pand leeg staat.

Weet iemand hier iets meer van?
Bjorn
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

Horeca

Nieuw berichtdoor Jeroen » wo 21 jul 2010, 00:14

^^ Volgens mij zit daar Swing. Of bedoel je het pand van New Orleans?
Jeroen
Beheerder

Horeca

Nieuw berichtdoor Bjorn » wo 21 jul 2010, 00:24

Sorry dan bedoel ik New Orleans!
Bjorn
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

VorigeVolgende

Keer terug naar Cultuur en Uitgaan