Krant van Gouda Dagblad!

Soms is Gouda wereldnieuws, meestal niet. Maar voor alle nieuws uit Gouda kijk je op dit forum.

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor GMG » ma 08 feb 2010, 11:54

Krant van Gouda op alle werkdagen?
Bijna dagelijks komen bij de Krant van Gouda vragen binnen van lezers die graag de krant iedere dag zouden willen ontvangen. “Jullie zijn zo goed in het gat gestapt dat de vroegere Goudsche Courant heeft achtergelaten. Waarom pakken jullie dat niet verder op en beginnen jullie geen dagelijkse krant voor abonnees?”.
Na maanden van onderzoek heeft de directie van de Gouda Media Groep besloten om aan dat verzoek te voldoen. De Krant van Gouda kan op maandag tot en met donderdag als betaalde krant verschijnen met Gouds-, regionaal-, landelijk- en wereldnieuws. Net als de opgeheven Goudsche Courant met de nadruk op Gouda en de regio en vergelijkbaar met het Parool dat Amsterdam centraal stelt.
Op vrijdag blijft de huidige editie van de Krant van Gouda gewoon dagelijks gratis huis-aan-huis verspreid.
Een dagelijkse krant beginnen betekent een grote investering in computers en vooral in meer mensen: meer journalisten, redacteuren, vormgevers, freelancers en bezorgers. En ook organisatorisch verandert de Gouda Media Groep dan in een bijna 24-uurs bedrijf.
Uiteraard is dat alles alleen zinvol en verantwoord als er voldoende betalende abonnees komen die bereid zijn om een jaarabonnement op de nieuwe krant te nemen. Dan kan de krant van start en verder groeien. Berekeningen wijzen uit dat een betaalde krant op maandag tot en met donderdag mogelijk is bij tenminste vijfduizend abonnees. De prijs per krant kan dan één euro bedragen.
Wilt u ook een dagelijkse krant die u echt op de hoogte houdt van wat er om u heen gebeurt?
Vul de bon in deze krant in en stuur de bon op.
De komende weken houden wij u op de hoogte van de belangstelling voor dit initiatief en geven wij u meer details hoe wij de krant voor en samen met alle inwoners van Gouda en omgeving interessant denken te kunnen maken.
GMG
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor Jeroen » ma 08 feb 2010, 13:29

Ik ben benieuwd. Ik sta hier in principe positief tegenover. De Krant van Gouda vind ik een goede huis-aan-huiskrant, maar er worden af en toe wel blunders gemaakt (zoals recent met de berichtgeving over het Bolwerk).

Toch denk ik dat de Krant van Gouda een goede basis heeft om uit te groeien tot iets groters. Het AD is op zich een fijne krant met een goede redactie, maar nieuws uit Woerden of Alphen interesseert mij weinig. Het Goudse nieuws beslaat daar hooguit twee pagina's.

Zal er wat betreft het landelijke nieuws gebruik worden gemaakt van de GPD of schrijven jullie dat zelf?
Jeroen
Beheerder

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor GMG » ma 08 feb 2010, 15:06

Beste Jeroen,

Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van het ANP voor het landelijk nieuws.
GMG
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor Michel » ma 08 feb 2010, 17:37

Een beetje concurrentie op de dagbladenmarkt in Gouda kan geen kwaad denk ik.
Natura non vincitur nisi parendo.
Michel
Gemeenteraadslid

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor voetballer » di 09 feb 2010, 21:36

GMG schreef:Krant van Gouda op alle werkdagen?
Bijna dagelijks komen bij de Krant van Gouda vragen binnen van lezers die graag de krant iedere dag zouden willen ontvangen. “Jullie zijn zo goed in het gat gestapt dat de vroegere Goudsche Courant heeft achtergelaten. Waarom pakken jullie dat niet verder op en beginnen jullie geen dagelijkse krant voor abonnees?”.
Na maanden van onderzoek heeft de directie van de Gouda Media Groep besloten om aan dat verzoek te voldoen. De Krant van Gouda kan op maandag tot en met donderdag als betaalde krant verschijnen met Gouds-, regionaal-, landelijk- en wereldnieuws. Net als de opgeheven Goudsche Courant met de nadruk op Gouda en de regio en vergelijkbaar met het Parool dat Amsterdam centraal stelt.
Op vrijdag blijft de huidige editie van de Krant van Gouda gewoon dagelijks gratis huis-aan-huis verspreid.
Een dagelijkse krant beginnen betekent een grote investering in computers en vooral in meer mensen: meer journalisten, redacteuren, vormgevers, freelancers en bezorgers. En ook organisatorisch verandert de Gouda Media Groep dan in een bijna 24-uurs bedrijf.
Uiteraard is dat alles alleen zinvol en verantwoord als er voldoende betalende abonnees komen die bereid zijn om een jaarabonnement op de nieuwe krant te nemen. Dan kan de krant van start en verder groeien. Berekeningen wijzen uit dat een betaalde krant op maandag tot en met donderdag mogelijk is bij tenminste vijfduizend abonnees. De prijs per krant kan dan één euro bedragen.
Wilt u ook een dagelijkse krant die u echt op de hoogte houdt van wat er om u heen gebeurt?
Vul de bon in deze krant in en stuur de bon op.
De komende weken houden wij u op de hoogte van de belangstelling voor dit initiatief en geven wij u meer details hoe wij de krant voor en samen met alle inwoners van Gouda en omgeving interessant denken te kunnen maken.

waarom kan dit niet gratis :?:
voetballer
Forummeubilair
Forummeubilair

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor GMG » wo 10 feb 2010, 15:49

Beste Voetballer,

De Huis-aan-huis krant op een vrijdag is gratis. Die kunnen wij verspreiden omdat adverteerders massaal in deze krant plaatsen. Maar om deze adverteerders of nieuwe elke dag in het dagblad te krijgen is niet mogelijk. Daar is geen markt voor. Een AD is ook gewoon een betaalde krant.
En die kant willen wij op. Maar dan met meer lokaal nieuws.

Mvg Krant van GOuda .
GMG
Nieuw op Forum Gouda
Nieuw op Forum Gouda

Krant van Gouda Dagblad!

Nieuw berichtdoor graaf floris » vr 12 feb 2010, 20:00

Wat gebeurt er met de krant van gouda op internet? Verdwijnt deze? Gaat het nieuws opnemen dat ook in de kranten van maandag t/m donderdag verschijnt?
Ik wens jullie succes, maar ik hoop wel dat de (gratis) nieuwsvoorziening op internet blijft bestaan en dat er niet hetzelfde als met het AD-Gouda gebeurt (niet meer op internet). Ik ben niet zo'n krantlezer, maar in de verloren minuten wil ik nog wel eens de kranten op internet afgaan en even snel de headlines lezen.
graaf floris
Forum Gouda-lid
Forum Gouda-lid

Keer terug naar Nieuws