Ga naar inhoud

Foto

Glasvezel in Gouda

455 reacties op dit onderwerp

#441 Edwin ten Hove

Edwin ten Hove

Nieuw op Forum Gouda

• Leden
  • 2 Posts:

Geplaatst 23 december 2016 - 21:12

Problemen schijnen weer opgelost te zijn, helaas geen KPN dus... :wink:

http://www.bd.nl/reg...orgen-1.6777908

#442 Raymond Groote

Raymond Groote

Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 73 Posts:
  • Website:https://www.coaxkabelwinkel.nl/

Geplaatst 09 januari 2017 - 15:27

Kleine nieuwe ontwikkeling op het Rekam glasvezel netwerk.

Ziggo levert inmiddels zijn diensten via het Rekam netwerk op Landal Reeuwijk. Rekam heeft aangegeven dat het technisch rond is dat er diensten aangeboden kunnen worden.

Er worden nu gesprekken gevoerd met Ziggo over de inhoud van de overeenkomst voor het leveren van diensten op het overige deel van het glasvezelnetwerk van Rekam. Hier ontstaat dus de keuze tussen Caiway/Rekam en Ziggo voor het glasvezel/coax signaal. De 2e fiber blijft nog steeds vrij voor internet diensten van DDS, Solcon en Trined.

Het gaat hier dus uitsluitend over de levering van diensten op het glasvezelnetwerk. Niet voor diensten over het oude coaxnetwerk waar Caiway heer en meester is.

#443 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 09 januari 2017 - 20:13

Bedankt Raymond voor je berichtgeving hierover.

Laat Ziggo maar zo snel mogelijk komen op het netwerk wat mij betreft :banana:

#444 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 09 januari 2017 - 20:22

Beste Raymond,

Geloof het of niet maar ik heb zojuist een postcode check uitgevoerd en ik kan Ziggo Max al aanvragen op postcode 2807 HM :roll:

#445 Raymond Groote

Raymond Groote

Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 73 Posts:
  • Website:https://www.coaxkabelwinkel.nl/

Geplaatst 09 januari 2017 - 21:43

Beste Raymond,

Geloof het of niet maar ik heb zojuist een postcode check uitgevoerd en ik kan Ziggo Max al aanvragen op postcode 2807 HM :roll:

Probeer je bestelling maar te bevestigen ;) Dat lukt je niet...

Er zit een fout in de bestel pagina van Ziggo. Je kunt je gegevens invullen, hierna volgt nog een postcode controle. Deze faalt, omdat het niet beschikbaar is. Maar.... Probeer bijvoorbeeld postcode/huinr: 2811LR / 3 (Adres van Landal De Reeuwijkse Plassen) dat is een adres in Reeuwijk en daar is het bestelbaar.

Het is even wachten tot Rekam en Ziggo eruit zijn.

#446 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 09 januari 2017 - 22:38

Ik geloof je Raymond maar ik schrok ervan toen ik dit antwoord kreeg: 'Gefeliciteerd! We kunnen Internet Max op je adres leveren'

Ik heb alle huisnummers in mijn woonblok getest en ook gefeliciteerd. Ik heb toen een huisnummer geprobeerd die niet bestaat en kreeg de melding 'adres onbekend'.

Afwachten maar dan Raymond, we zien het wel wanneer het (ooit) gaat gebeuren.

#447 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 11 januari 2017 - 21:47

Oké Froomie ben benieuwd naar je bevindingen de komende tijd bij Solcon. Zit je nog vast aan een jaarcontract bij Trined ?

#448 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 14 januari 2017 - 17:24

Oké duidelijk.

Ik hoop voor je dat het een verbetering word dus lees ik nogmaals graag je interactieve-tv bevindingen de komende maanden plus de rest (stabiliteit/snelheid internet en eventueel ook telefonie).

#449 kalmma

kalmma

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 21 Posts:

Geplaatst 15 januari 2017 - 15:47

Ze hebben gewoon de database van het Kadaster aan hun systeem hangen waardoor op alle adressen de melding komt gefeliciteerd.

Het zou wel een hele goeie stap zijn als de Rekam Ziggo gaat toelaten op het gehele netwerk.

Dan kunnen we eindelijk ook beetje normale diensten gaan krijgen in Gouda en uiteraard max verstappen kijken voor een normaal bedrag ;)

Ik geloof je Raymond maar ik schrok ervan toen ik dit antwoord kreeg: 'Gefeliciteerd! We kunnen Internet Max op je adres leveren'

Ik heb alle huisnummers in mijn woonblok getest en ook gefeliciteerd. Ik heb toen een huisnummer geprobeerd die niet bestaat en kreeg de melding 'adres onbekend'.

Afwachten maar dan Raymond, we zien het wel wanneer het (ooit) gaat gebeuren.

#450 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 29 maart 2017 - 21:03

Wat een rust en stilte hier en nog steeds geen nieuwe aanbieder die er misschien zou komen op het glasvezelnetwerk van Rekam dit (voor)jaar en ben zeer benieuwd naar de bevindingen van Froomie bij zijn nieuwe aanbieder Solcon :razz:

#451 Lampje

Lampje

Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip
  • 28 Posts:

Geplaatst 04 mei 2017 - 11:56

NOS: Nederland krijgt minder nieuwe glasvezelverbindingen.

Interessant artikel! Samengevat: Nadat KPN Reggefiber heeft gekocht is de uitrol van glasvezel nagenoeg stilgevallen. Goh dat had vast niemand op dit forum verwacht....

Gouda zit nu op 22% glasvezel en het landelijk gemiddelde is ongeveer 33%.

#452 Lampje

Lampje

Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip
  • 28 Posts:

Geplaatst 07 mei 2017 - 19:27

Er is een nieuwe provider: Daunco.

Het all-in-one pakket zie ik geen prijs voor staan, maar voor internet bieden ze:

150Mbit € 39,95 p/m

500Mbit € 44,95 p/m

1Gbit     € 54,95 p/m

#453 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 07 mei 2017 - 22:38

Zo hee he he eindelijk een nieuwe provider erbij, bedankt voor de tip 'Lampje'

#454 Speedmaster

Speedmaster

Trouw Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 157 Posts:

Geplaatst 09 mei 2017 - 08:42

Ik zou ver weg blijven van deze provider, site ziet er gelikt uit maar geen link die fatsoenlijk werkt.

#455 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst 09 mei 2017 - 22:00

Inderdaad 'Speedmaster' ik was te snel positief over de nieuwkomer :roll:

#456 Richard

Richard

Member

• Leden
  • Pip Pip
  • 12 Posts:

Geplaatst Vandaag , 11:35

Iemand al opgevallen dat interactieve-tv van TriNed weer beschikbaar is op het glasvezelnetwerk van Rekam met zo te zien een nieuw type ontvanger. Ben zeer tevreden over de stabiliteit en snelheid de laatste weken dus overweeg momenteel om interactieve tv erbij te nemen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers