Ga naar inhoud

Foto

Binnenstad | Herbestemming Gouwekerk

herbestemming gouwekerk erfgoed

• Gelieve in te loggen om te reageren
6 reacties op dit onderwerp

#1 Jeroen

Jeroen

Beheerder

• Administrators
  • 6996 Posts:

Geplaatst 13 april 2016 - 07:53

Er zijn plannen om de Gouwekerk een nieuw leven te geven, zoals blijkt uit onderstaand artikel in het AD.

Het komende halfjaar wordt door het Fonds Ontwikkeling Religieus Erfgoed en de firma Horsman & Co onderzocht wat de mogelijkheden zijn.

Voor mij persoonlijk een interessant project. Ik heb in 2008 meegedaan aan een prijsvraag over herbestemming van dit gebouw, daarmee 350 euro gewonnen en met dat geld dit forum opgericht.

#2 Criticus

Criticus

Forummeubilair

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 450 Posts:

Geplaatst 13 april 2016 - 17:46

Sympathiek idee. In het verleden is er door verschillende partijen aandacht voor gevraagd en zijn er raadsvragen over gesteld. Probleem bij deze gebouwen is dat het vaak in de vergetelheid raakt. De gemeenteraad vraagt er aandacht voor, de wethouder antwoordt dat er projectontwikkelaar mee bezig is en daarmee lijkt de kous af.

Ik hoop ook dat deze projectontwikkelaar echt kan doorpakken.

#3 Frenzy

Frenzy

Forummeubilair

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 716 Posts:

Geplaatst 14 april 2016 - 12:24

Horeca met een podium, dat zou echt een geweldige invulling zijn! Er zijn de afgelopen jaren een aantal (religieuze) popconcerten gehouden, de akoestiek kan het aan.

Facta non Verba

#4 Ruud F. witte

Ruud F. witte

Trouw Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst 14 april 2016 - 15:04

Horeca met een podium, dat zou echt een geweldige invulling zijn! Er zijn de afgelopen jaren een aantal (religieuze) popconcerten gehouden, de akoestiek kan het aan.

Of net als in Maastricht (Dominiacanen) een boekhandel. Mits goed opgezet, kan dat een aanwinst zijn voor Gouda.

#5 Frenzy

Frenzy

Forummeubilair

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 716 Posts:

Geplaatst 18 april 2016 - 08:36

Of net als in Maastricht (Dominiacanen) een boekhandel. Mits goed opgezet, kan dat een aanwinst zijn voor Gouda.

Ja, dat zou prachtig zijn! Maar of er vraag is naar zo'n grote boekhandel, die ook nog eens buiten het loopgebied van de binnenstad ligt... Ik zou zeggen: combineer onze twee ideeën! ;)

Facta non Verba

#6 Jeroen

Jeroen

Beheerder

• Administrators
  • 6996 Posts:

Geplaatst 18 april 2016 - 09:02

Hier een mooie fotoserie van het interieur. Daar moet echt wel wat mee kunnen! :grin:
http://oogopgouda.nl...-te-gouwe-kerk/

#7 Ruud F. witte

Ruud F. witte

Trouw Forum Gouda-lid

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst 07 november 2016 - 18:35

Hotel en congrescentrum in Gouwekerk-complex 

http://www.ad.nl/gou...mplex~a0cad89b/

Eveneens gelabeld als herbestemming, gouwekerk, erfgoed

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp