Ga naar inhoud

Foto

Woerden noemt zichzelf "Hoofdstad van het Groene Hart"

woerden regio groene hart

• Gelieve in te loggen om te reageren
5 reacties op dit onderwerp

#1 Jeroen

Jeroen

Beheerder

• Administrators
  • 6996 Posts:

Geplaatst 28 november 2013 - 10:08

Woerden trekt lange neus naar Alphen

Bron: Alphen Stad FM

ALPHEN AAN DEN RIJN - Woerden mag zich Hoofdstad van het Groene Hart noemen. De stad heeft de titel als merk geregistreerd en is Alphen en Gouda te slim af. Al meer dan twintig jaar steggelen de drie steden om wie zich hoofdstad van het Groene Hart mag noemen.

Nu heeft Woerden de stoute schoenen aangetrokken en de naam officieel vastgelegd. AD Groene Hart schrijft dat de titel belangrijk is voor citymarketing. Woerden heeft het alleenrecht om de titel te gebruiken op onder meer bordjes, drukwerk, foto's en merchandising.

Lees het gehele artikel op de website van Alphen Stad FM »

#2 Dave

Dave

Forumkampioen

• Administrators
  • 3191 Posts:

Geplaatst 29 november 2013 - 08:07

leuk hoor, voor Woerden, dat ze 't naampje hebben. nu de rest nog ;)

#3 Gibbon

Gibbon

Forum Gouda-elite

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1225 Posts:

Geplaatst 02 december 2013 - 11:05

Wat is er in Woerden te doen? rij er altijd hard voorbij... hahahaha

#4 Dave

Dave

Forumkampioen

• Administrators
  • 3191 Posts:

Geplaatst 02 december 2013 - 11:32

Woerden is op zich wel een aardig stadje. heeft wat mooie plekken, fraaie singels, een kasteel, mooi stadhuisje. maar verder mist het zoveel ten opzichte van Gouda bijvoorbeeld. Gouda is dan wel eens negatief in het nieuws maar de naam is zoveel sterker en bekender dan Woerden ooit zal worden. loop een willekeurige supermarkt in Australie binnen en er ligt Gouda Cheese. ik bedoel maar.

ik heb op school gezeten in Woerden maar ik kan me echt niets bedenken wat Woerden nou zo speciaal maakt.

misschien als de Rijnstraat weer aan het water wordt teruggegeven maar verder wordt ik er niet wild enthousiast van, van Woerden.

#5 merlijn

merlijn

Nieuw op Forum Gouda

• Leden
  • 1 Posts:

Geplaatst 10 juli 2016 - 20:27

haha, ik snap jullie reacties.  maar Woerden heeft wel een eigen volkslied:

www.renzoverwer.wordpress.com/2016/07/10/het-geheim-van-woerden-het-lied-cor-van-gulik-en-de-stad

Gouda ook?

#6 geert f

geert f

Forummeubilair

• Leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 299 Posts:

Geplaatst 11 juli 2016 - 21:43

Je kunt er schamper over doen, maar Woerden scoort de laatste tijd veel punten die Gouda laat liggen: een kaasacademie, een kaasmarkt die een stuk minder plat is dan de onze, aandacht voor het water met een gerenoveerde haven, historische spelen, mooie ontwikkeling van de entree vanaf het station (voormalige kazerne) etc. Het registreren van de merknaam vergt ook geen raketwetenschap, dus daar heeft Gouda gewoon punten laten liggen.

Kennelijk slagen ze er daar (en op veel andere plaatsen, denk aan Oudewater) wat beter in de handen ineen te slaan dan hier in Gouda.

Wij hebben een prachtige binnenstad en een uniek stadhuis, maar kennelijk maakt dat gemakzuchtig en blijven we hangen in platitudes. Wat wil je ook als je visie op toerisme au fond beperkt is tot 'dat we er een miljoen van motten hebben'. Over de kwaliteit van het aanbod horen we niets, om er nog maar van te zwijgen van het zeldzame talent om om de haverklap negatief in het nieuws te komen, nu weer met een nogal overbodige bestuurscrisis schoolpleinruzie.

"Man erträgt die Unbequemen lieber, als man die Unbedeutenden duldet." - Goethe

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers